Monday, March 28, 2011

Aduhhh! sakit gigi!

(Gambar Hiasan): Agaknya cengginilah rupe gigi aku huhu...serammm.

Pada 20/3/2011 yg lepas, aku sekeluarga sambut la besday anak sedara ku, Cinta Dhia Booty (anak si rumie & ninie). Sampai waktu nk makan satay yg amat sedap & kek cheese yg sedap gak, gigi aku sakit berdenyut2 tak hingat!!. Aduhhh sudah! Camne lak aku nk makan? Sakitnya kanmain, sampai mengalir percuma la ayak mata aku. Depa semua heran napalah aku yg suka makan ni, tak jamah2 makanan. Aku sebuk dok kulum ais kat dapur hehehhe. Kejap hilang denyut, kejap dia datang balik sakit tu. Ish ish····· aku pun apa lg, terus call klinik gigi Lina buat appoinment utk cabut gigi esoknya.

Korang nk tau, aku ni cukup penakut nk jumpa dokto, mmg dr kecik lagi esp dokto gigi hehehe. So, nak tk nak, aku terpaksa gagahkan diri gak pegi cabut gigi. Yang tak bestnya tu, gigi aku tu lubang besarrrr tapi tunggulnya masih kuat kat dlm gusi. Dokto kata, kena buat mini operation utk belah gusi dan cabut tunggul gigi. Alamakkkk! Menggigil kapla lutut aku, bibir aku rasanya time tu dah vibrate giler (takut sangat). ingin gak rasa nk batalkan sesi cabut gigi hehehe tp ntah napa aku dpt lak kuatkan semangat (maybe sbb dokto laki2 tu lemah lembut, baikkkk sgt dan nampak encem bila aku tatap mata dia dan setengah batang idung dia bila pakai mask tu hehehe).

Nampak tak pipi belah kiri tu bengkak? Sakit tauuu!

Terpaksa aku gigit kapas...peh tu nak termuntah hehehe.....
Akhirnya, gigi aku berjaya dicabut (puas gak la nurse tu pegang kapla aku jgn bergegar sgt masa dokto guna 'playa' cabut tunggul gigi aku). At lastttt aku gumbira. Biarpun sakit dah terasa bila bius dah hilang, aku puas hati sbb lepas ni aku takyah risau lagi nk makan hihihi. Dokto tu pulak kasi aku kata2 positif. Untuk tatapan semua, lihatlah bibir aku belah kiri (dlm gamba) yg bengkak. Dah mcm bibir kak nitaaaa dah haaa.
Moral of the story, ajarlah anak2 anda tak takut jumpa doktor gigi hehehe! Jgn jadi mcm aku hahaaa. Thnks all.

With love. . . .
Published with Blogger-droid v1.6.8

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...