Thursday, March 31, 2011

Wajah Kesayangan Hamba

Salam & hi semua.

Hari ni nak share dgn korang, wajah2 manusia yg selalu aku rindukan bila tak berjumpa. Mula2 of course my hubby and daughter la kan. 

Hubby tercinta, 'incik' ALFA BOOTY BIN KESUMA BOOTY

Inilah anak daraku tersayang, termanja (sbbsorang je), cik DHIA QISTINA BOOTY
Mereka berdua nilah 'syurgaku di dunia' dan merekalah penawar segala duka dan nestapa, ewahh!  Sapa tak sayangkan laki oii....dan org gile je yg tak sayangkan anak, ye tak? Ada ke sesiapa kat sinun yg tak sayang anak??? cuba bgtau...klu ada, nak berikan 'tepukan meriah' sbb berjaya menjadi manusia yg 'abnormal'.....hmm...mcm2 dalam dunia ni.
 
Tak dpt nak bayangkan hidup tanpa mereka ni.  Yelah, sejak dari lahir sampai aku bujang, of course la takleh hidup tanpa mak ayah (even sampai bila2 pun sayangkan mereka).  Tapi, bila dah kawen dan ada anak ni, insan yang paling rapat dengan aku adalah hubby dan anak aku.  Sepenuhnya kasih sayang aku curahkan.  Alhamdulillah, tak pernah pulak terlintas sekelumit pun dalam hati nak curang dengan hubby dan bencikan anak aku.  Time marah2 je, mulut ni mengomel....especially bab marahkan anak sbb noti, haaa mulalah membebel dan jeling2 mata (tapi dalam hati hanya Allah SWT je tau how I love them sooo much).  
 
Anak aku pulak, dia mmg tau dan sedia maklum aku teramat sayang dan manjakan dia, so...bila buat sesuatu yang aku marah, muka dia selamba je....peh tu, ucap 'sorry' pun sengih2.  Aku tak la ambik hati sangat.....sbb aku sayangkan dia.  Bila kena marah, mmg cuak muka dia....aku kalau marah sangat, bagi 'punishment' kat dia, mcm pukul sikit tangan dia (contoh klu dia usik barang2 orang lain yg bukan kepunyaannya), or aku tak kasi dia main komputer sehinggalah keesokkan harinya.  Itu antara hukuman yg aku selalu buat la.... Budak2 sekrg ni, tak buleh gak guna 'verbal education', kena buat practical education gak. Aku rasa, cara mak ayah ajar aku masa kecik dulu, aku suka, bagi aku la.  Sbb kalau mak ayah aku tak penah rotan or hukum aku bila tiap kali aku buat salah, sure aku tak jadi apa skrg ni.  Aku berterima kasih dan bersyukur sgt sbb mak ayah aku memberi perhatian padaku  dengan cara mereka begitu.  Aku rasa, tak salah klu aku nak praktikkan mcm mana mak ayah aku didik aku dulu terhadap anak aku di zaman skrg ni.  Tapi, ingat ingat laaaa...jgn la belasah anak sampai bengkak2 or berdarah2....itu sudah lebeyyy.
 
Klu korang nak tau, anak aku Dhia Qistina Booty ni umur dia 10 tahun dah.  Dia sgt noti...dan cheeky hehehe.  Dia sebenarnya bijak tau...tp dia tu suka tak fokus dalam sesuatu hal la...melainkan fokus kat komputer.  Dia penghibur aku dan suami di kala kami kesunyian.  Dialah pengarang jantung kami.  Syukur pada Allah SWT sbb bagi kami zuriat, biarpun cuma sorang je.  Cukuplah....Allah SWT maha mengetahui.

Kami bertiga sekeluarga ni, sering berkongsi masa bersama.  Pergi Lowyat Plaza mmg kami cukup suka sbb kami bertiga ni suka gadget dan apa saja yang berkaitan teknologi komputer dan informasi.  Pergi makan kedai mamak (utk supper) pun kami suka hehehe...selalunya pergi dgn adik beradik dan ipar duai gak hehehe.

Bergambar masa rombongan opis ke Langkawi (2009). Masa ni anak aku belum bertudung lagi.
 

I LOVE MY FAMILY!!

Photobucket Love 4ever...

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...