Thursday, March 17, 2011

First and Foremost

Assalammualaikum semua.

Hmm….nampaknya, setelah saya ‘menghapuskan’ blog saya yang dulu, kini tibalah masanya saya membuat blog baru.  Hati ni terpanggil jugak la untuk tulis semula blog sebab rata-rata semua orang yang saya kenal ada laman blog sendiri.  Macam2 cerita dan info boleh dikongsi dalam blog ni.  Bagi sayalah, kan….ruangan blog ni banyak manafaat pada kita. 

Kat blog kita boleh luahkan perasaan yang tak terluah kat orang, kita boleh kongsi cerita suka duka lucu gembira dan sedih, kita boleh baca blog orang lain yang kita rasa boleh memberi info yang berguna pada kita.  Janganlah asyik nak menyalahkan laman blog…..laman blog tak salah. 

Yang patut dipersalahkan adalah diri kita sendiri….sebagai blogger yang kadang2 lancang sangat menyuarakan pendapat, di laman yang boleh dibaca oleh semua orang di dunia!

Di sini, saya mengambil kesempatan ini untuk memohon maaf ‘in advance’ sekiranya apa2 yang saya tulis dalam blog ini mengganggu emosi anda semua….kadang2 saya tak berniat pun nak guris hati insan lain, cuma sekadar menyuarakan rasa hati agar sebarang kemarahan, gangguan emosi, kesedihan dan ketidaktenteraman jiwa dapat dilepaskan jauh2.  Itu saja niatnya. 

Kadang2 saya terlalu ‘ghairah’ bercerita dalam blog hinggakan tak sedar ada sesuatu yang saya tulis tak disenangi oleh pembaca lain.  Kalau begitu jadinya, silakan beredar dari blog saya ini dan jangan lagi singgah di laman blog saya ini (sebab anda tak suka membacanya!). 

So, moral of the story, ‘kalau suka, teruskan membaca dan singgah lagi….kalau tak suka, jangan mencaci sana sini dan jangan komen sembarangan’ sebabnya, laman blog adalah ‘hak peribadi’ seseorang sebagai tempat luahan….suka hati saya la nak tulis apa, kan??

Anyway, salam pertemuan dan selamat berkenalan. 
Terima kasih dan I apologize to you all ‘in advance' for all the things that I've said and done.

With Love.

2 comments:

  1. Hai Kak...wahh..blog baru ya...anyway i follow u...hehehehe...:D:D:D

    ReplyDelete
  2. hihi...mun. saja je, boring dah dgn blog lama tu, rasa cam serabut dan merepek2 je hehe...tu yg buat baru tu, rasa 'fresh' sikit. ok see u...and thanks

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...