Wednesday, April 4, 2012

My Favourite Gadget

Assalammualaikum dan selamat sejahtera.

Entri ni pasal gajet kesayangan aku.  Bukan nak bermegah2..tak! Tapi aku just nak share kepuasan yang aku dapat bila aku dapat beli dan guna gajet ni.  

Bagi aku, fleksibiliti amat penting - No. 1! 
No. 2 pulak, price! (kalau mahal tapi tak bagus/fleksibel, tak guna beli)
Then, design jatuh No. 3 (kena ukur gak berat ke tak, lebar sgt ke tak...nanti susah nk masuk dalam beg tangan hehee)
No. 3, brand/model dia.

Setakat ni, aku dah beli dan jual banyak benda sepanjang hidup aku bekerja.  Boleh dikatakan, semua aku dah try pakai.  Klu tak ok, aku akan jual dan beli yg lain.  Klu ok, lamaaaa la aku guna pakai, kalau tak berapa nak ok, paling kurang dalam masa 1 hari aku berjaya jual pada orang lain.  Duit jualan tu, aku beli la gajet baru yg aku nak cuba.  Itulah pe'el aku.  Bukan nak membazir, tapi aku tekankan di sini...'KEPUASAN'.  Bukannya aku beli, beli dan beli lagi (sampai banyak model dalam tangan) tapi pakainya sekali sekala je....itu baru membazir namanya.

Prinsip aku, untuk satu-satu jenis alat tu, samada phone, laptop, tablet (yang seumpama dengannya), akan aku pakai satu jenis je.  

Setakat ni, dalam simpanan aku ada:

1) Laptop Acer (model lama)
 2) Tablet Acer - Iconia Wifi + 3G
3)  Tablet Samsung Galaxy Tab 8.9" - P7300
4)  Blackberry handphone - Bold 9900

5)  Sony Handycam
6)  Canon Digicam IXUS


Hmm...apa lagi? Itu jelah kut yang aku beli dgn duit gaji aku sendiri taw.

Photobucket Love 4ever...

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...