Wednesday, April 4, 2012

Tup tap tup tap...dah BESAR?

Assalammualaikum dan selamat sejahtera.

Kali ni aku nk citer pasal anak aku, yelah...si Dhia Qistina Booty binti Alfa Booty ni.  Panggil je dia Tina ye, kawan2.  Nak panggil Dhia pun boleh gak.

 Tina ni lahir pada 28 May 2001 tau, tapi badan dia...ya Allah, dah mcm kakak2 form 2 or 3.  Alhamdulillahhhh...dah besar anak mak ni!  Hobi dia banyakkkk....tp yg paling memberi 'kesan' dan selalu kena 'bebel' dek mak dia, adalah berinternet (segala yang FB tak FB tu, twitter, blogging dan mcm2 lagi la...)  Kalah mak dia taw!  Memang dia ni cerdik giler...especially bab2 komputer dan internet ni...tak payah aku susah2 ajar...dia boleh pandai sendiri.  Seingat aku, Tina tak penah aku ajar secara formal mcm mana nak berFB...tup tap tup tap, dia dah ada FB, siap ada fanpage lagi yaw! Jangan marah.....

Tina ni sebenarnya otak dia cerdik sangat, cuma kadang2 tahap 'malas' dia tu mengatasi segala2nya hehehe.....  Bukan la aku nak kritik or kutuk2 anak aku sendiri tak pasal2...cuma nk share keseronokkan aku menjadi emaknya.  Aku sayanggggkan anak aku ni, maklumlah, anak aku sorang ni jelah.  Kalau ada 10 anak pun, tetap aku sayang anak aku yaw... Giler ko tak sayang anak!

 Hobi dia, aku cakap tadi suka main komputer/internet, kan? Ada lagi hobi dia yg menarik ni, aku nak share dgn korang semua.  Tina ni sukaaaa sangat berposing! Ngalahkan artis kadang2....(boleh capai standard posing Yuna dan Najwa Latif yaw!) Hehehe...

 Korang tengok je la aksi/pose 'maut' Tina ni...tak caya?  Bawah ni banyak lagi pose dia...tengoklah sampai juling biji mata! 






Amacam? Hebat tak hebat anak aku ni kan?  Aku bersyukur pada Allah SWT sebab sudi 'pinjamkan' seorang anak untuk aku dan suami jaga sampai akhir zaman nanti...yelah, hidup di dunia ni tak kekal kan? Harapnya anak aku ni menjadi seorang muslimah yang baik, muslimat yang taat pada perintah Allah dan taat pada ibubapa serta keluarga.  Walaupun badan dia besar mcm kakak2, tapi mindanya masih kanak-kanak.  Aku faham.

Cuma kadang2, tahap kesabaran aku ni tak boleh control dah dek kedegilannya dan kemalasannya.  Malas mcm2 la...contoh, malas nak turun makan, malas nak kemas bilik, malas itu, malas ini....semuanya nak tunggu aku tegur baru buat.  Katanya, dia suka kalau aku bebel2 kat dia...itu tandanya aku sayang dia...hehehe.... 

Dulu masa dia kecik2 lagi, aku selalu pesan kat dia "mak marahkan Tina sebab apa? Sebab mak sayangkan Tina, tau".  Agaknya sampai sekarang dia masih lagi berpegang pada kata2 aku tu....hehehehe...  Memang pun, klu mak ayah marahkan anak2, itu tandanya mereka sayangkan anak2 kan? kan? kan?

Cuba tengok lagi pose2 menarik dia ni...hehehe.  Hebaq, hebaq sungguh!

 
 
 
 
 
 
 
hehe...lawak gambar ni!

 
 Eiii...ganasnya!


Itulah sebahagian dari citer tentang Dhia Qistina Booty.  Nanti aku nak upload lagi gambar2 dia taw.  Korang jangan muak lak ye.  Aku seronok nih nak kongsi citer pasal anak aku.  Tunggu entri seterusnya pasal dia ni taw....tunggu forever! hahaha
Photobucket Love 4ever...

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...